Vi har tagit en paus, men nu är vi tillbaka. Tillbaka med samarbetet mellan mig, Karin, Elsa, Sara, Felicia och Lena. Denna gång kommer det att bli ett inlägg varannan vecka, och vi börjar med temat Disney. Mer specifikt favoriter av Disney. Jag tänkte fuska lite, som vanligt, och prata om filmer som komma skall från bolaget. Dina framtida Disneyfavoriter.
 
 
Onward
 
"Set in a suburban fantasy world, two teenage elf brothers embark on a quest to discover if there is still magic out there."
 
Det här är en film som jag har svårt att placera. På pappret låter det här som min drömfilm. Ett samarbete mellan Disney och Pixar, ett animerat äventyr med inslag av magi. Men sedan vet jag inte vad jag tycker om trailern, för jag tycker inte riktigt att det klickar. Men jag hoppas självklart på det bästa, och hoppas att Onward blir en så bra film som det kan bli.
 
 
Mulan
 
"A young Chinese maiden disguises herself as a male warrior in order to save her father. A live-action feature film based on Disney's Mulan."
 
Om vi ska prata redan släppta favoriter, så är Mulan en av mina. Speciellt Mulan 2, för någon anledning. Därför är jag väldigt glad över att det kommer en live action version, även fast det är tråkigt att filmen har valt att ta bort Shang. En av filmens främsta karaktärer. Men jag hoppas ändå att den kan bli bra, på sitt egna sätt. 
 
 
Soul
 
"A musician who has lost his passion for music is transported out of his body and must find his way back with the help of an infant soul learning about herself."
 
Jag visste ingenting om Soul innan det här inlägget, om jag ska vara ärlig. Jag tror att jag hade sett trailern innan, men jag är inte helt säker. Vad jag är säker på dock, är att detta är på grund av att jag såg den blåa figuren och trodde att det här var en fortsättning på Inside Out. Men det är det ju inte. Verkligen inte. Soul känns vuxen, och blir förhoppningsvis min typ av film.
 
 
Jungle Cruise
 
"Based on Disneyland's theme park ride where a small riverboat takes a group of travelers through a jungle filled with dangerous animals and reptiles, but with a supernatural element."
 
Vad som får Jungle Cruise att stå ut i mängden bland alla icke-animerade uppkommande Disney filmer, är det faktum att den inte redan finns i animerad form. Jungle Cruise är en helt ny film, som baseras på ett åk på Disneyland. Tror inte att det här kommer att bli en fantastisk film, men jag är helt övertygad om att den kommer underhålla. Kul att Jack Whitehall är med också.
 
 
Raya and the Last Dragon
 
"In a realm known as Lumandra, a re-imagined Earth inhabited by an ancient civilization, a warrior named Raya is determined to find the last dragon."
 
Om det är en film jag verkligen ser fram emot på den här listan, så är det Raya and the Last Dragon. Kanske främst eftersom att den nämner drakar vilket direkt tar en till How To Train Your Dragon, men även på grund av mytologin filmen hintar till i dess beskrivning av handling. Tror absolut att det här kan bli en av Disneys bästa animerade filmer.